zaterdag 13 augustus 2016

Kan het nog erger?

Van de ANWB administratie ontvangen de mededeling dat de door mij gemaakte kosten voor reparatie en transport van de Mitsubishi Outlander naar Nederland worden vergoed. Met uitzondering van de door de ADAC veroorzaakte schade.Wat was/is er gebeurd?Bij het vertrek van camping Waldsee nabij Murrhardt (Duitsland) valt de motor uit. We staan dan voor de slagboom van de camping. De helpdesk van Mitsubihi gebeld en het probleem besproken. Even later krijgen we de mededeling dat een auto van ADAC naar ons onderweg is. Inmiddels constateren campingdeskundigen dat de accu leeg is en wordt alles uit de kast gehaald om deze op te laden. Na ruim twee uur wachten op het parkeerterrein buiten de camping arriveert de ADAC. De monteur constateert, "het is een buitenlandse auto, ik heb niks daarmee". Onze indruk was meteen, dat wordt vandaag geen gelukkige dag.
De accu is voldoende opgeladen, maar defect en adviseert een nieuwe te plaatsen. Heeft hij niet dus verwijst hij naar een bedrijf in Backnang. Hij groet vriendelijk en verdwijnt. In Backnang blijkt het te gaan om een bouwmarkt, die verkopen accu's maar plaatsen ze niet. Dus weer contact opgenomen met de helpdesk. Daar krijgen we het advies door te rijden naar een volgende camping. Op de vraag 'als het niet lukt' is het antwoord, 'dan halen we jullie van de weg'.Het lukt ons naar een camping in Sweppenhausen te rijden. De camping is vol, maar we krijgen een noodplek toegewezen. 
Het lukt ons de caravan op de drassige bodem te manoeuvreren.  Dan valt de auto stil. De motor werkt, maar de aansturing van de automaat zit vast. We kunnen niet meer voor of achteruit. De helpdesk deelt desgevraagd mee, we sturen de ADAC. Tegen half zes arriveert de monteur.
 Het verwoeste interieur van de auto na vertrek van de 'monteur'

Enthousiast begin hij het binnenwerk van de auto te slopen, trekt de aansturingskabel van de automaat eruit en constateert, 'die is stuk'. Om vervolgens op te merken dat hij het ook niet weet wat er mis is met de installatie. Hij verdwijnt, de stuk getrokken kabel ligt naast de auto in de bagger, de schroeven verspreid in de auto en de motorkap nog open.
Wederom contact opgenomen met de helpdesk en de situatie uitgelegd. Tja, het is zaterdagavond, de garagebedrijven zijn gesloten. Maandag een nieuwe kans.
En het blijft regenen.(wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten