Dinsdag, in de loop van de middag vraagt de garagehouder wat er mis is met de auto. Motorisch is er niets aan de hand. De garagehouder het probleem uitgelegd.
Aan het eind van de middag geeft hij aan dat de door de ADAC monteur stuk getrokken kabel niet direct te vervangen is. Een nieuwe kabel is in heel Europa niet te krijgen. Deze moet uit Japan komen en de levering zou zo maar een maand kunnen duren. Hij zal contact opnemen met de helpdesk van Mitsubishi over hoe verder.
De volgende dag horen we via de helpdesk dat de auto niet in Duitsland wordt gerepareerd.
De dagen erna hebben we dagelijks een aantal malen overleg met de helpdesk. Wat we nodig hebben is een auto die een caravan kan trekken. ervoer naar huis. We kunnen een auto voor twee dagen krijgen die de daarna weer in Duitsland moeten afleveren. Naar ons idee een wel eg simpel voorstel. We merken op dat wij bij 4 organisaties zijn verzekerd die allemaal twee dagen autogebruik in de polis hebben staan, naar onze mening totaal 8 dagen dus.
Zo zijn we dagen bezig vervangend vervoer te organiseren.
Spreken we met de ene helpdeskmedewerker iets af, de volgende vraagt doodleuk, 'en is het probleem al opgelost? Of een vraag is, 'Schweppenhausen, waar ligt dat? In de buurt van Lyon?' Terwijl we bij herhaling hebben gemeld in de buurt van Koblenz.
Het aantal gesprekken vordert met de dagen in aantal, evenzo het aantal namen op onze lijst van medewerkers waarmee is gesproken. De één doet een toezegging, een dag later mogen we aanhoren dat deze medewerker de toezegging niet had mogen doen en van het dossier is afgehaald.
Gelukkig, af en toe breekt de zon door, zij het tijdelijk. Op de camping valt weinig te beleven. Tussen de buien door op de fiets naar Stromberg en naar het niet meer in gebruik zijnde spooremplacement bij het in 2010 gesloten kalkfabriek. Het gebouw is in handen gevallen van een sloopbedrijf.
Links op de foto het seinhuis van waaruit de wissels enz. op het emplacement werden bediend. Het gebouw is volledig ontmanteld.
Op dag 8 van onze stranding op de camping neemt de helpdesk van de ANWB het overleg over. Er lijkt schot in zaak te komen.
Men is zoekende naar een auto die de caravan kan trekken en een passende stekkeraansluiting voor de caravan heeft.
Op dag 10 krijgen we de mededeling dat volgende dag deze auto op de camping wordt aangeleverd. Voor de caravanaansluiting is wel een adaptor nodig, anders functioneert de koppeling niet. Met hulp van een mede kampeerder de adaptor bij de garage gehaald. De autoverhuurder telefoneert in de loop van de ochtend dat bij de levering de borgsom cash moet worden betaald. Ook nu met een campingbewoner naar de bank in Stromberg.
Ook aan dit ongemak komt een eind. Om 14.00 uur staat de auto voor de caravan.
De adaptor is een overbodige aankoop, de caravanaansluiting past perfect.
Jullie gaan toch nu niet weg is de vraag van de buren? Nu meteen is onze reactie.
De campingbeheerder rekent 11 overnachtingen, we waren van plan hoogstens 2 overnachtingen.
Het kan verkeren. We krijgen nog wel een flesje wijn mee. En, over de schade aan zijn grasmat heeft hij het niet meer.
Tegen drie uur laten we de camping achter ons met de constatering dat we hier niet terug komen. Onze auto laten we achter bij de garage in Wallhausen. Volgens de ANWB kan het dagen duren voor deze naar Nederland wordt getransporteerd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten